lördag 23 oktober 2010

Lite... olika!

Hemma försöker vi övertyga dagis om att barn ska få vara i första hand barn, och bara i någotannat hand vara pojkar och flickor.

Vi tycker det är bra om pojkar får ha vilka färger de vill. Vi tycker det är bra om flickor får ha vilka färger de vill. Vi ser gärna att barn springer och leker och rör sig, oavsett kön. Vi väntar gärna så länge som möjligt med könsrollerna.

Alla delar inte vår syn på genus, utan tycker det är fint om flickor redan i späd ålder får lära sig att vara söta, får lära sig att mammor ska vara hemma och städa och ta hand om barn och göra söta saker. Och städa. Och hålla hemmet fint. Nämnde jag städa?


(Ja, huskatt. Jag vet att du valt att ta hand om barn istället för att ha dem på dagis bitvis. Jag vet också att du kör stora snickerimaskiner och tränar brottare och kör motorcykel.)


Besökare sedan 090601:

1 kommentar:

  1. Okej...då har du säkert kolla på att jag i sak även håller med dig om barns kön och deras "lekar" :D
    Och kanske att jag/vi bara städar en gång i veckan, oavsett hur skitigt det är hahaha (och den här lördagen hjälpte visst inte jag till alls..ähum..det gäller att planera rätt)

    SvaraRadera