tisdag 19 oktober 2010

Färgat plagg eller klarspråk?

En av de första stora jag upplevde var Ha En Röd Tröja För Burma för något år sedan. Det blev stort, och den gången visste alla vad som avsågs. Antagligen för att det var först.

Plötsligt har en massa ganska viktiga saker fått märklig symboler i form av Plagg I Viss Färg, Skriv Något Konstigt På Facebook, Sätt På Kalsingarna Ut Och In.

Tycker du att bröstcancer är dåligt? Vill du både göra något åt det och berätta för andra att du hyser åsikten? Ja, men köp då det rosa bandet som är etablerat sedan länge, och köp det dyrt.

Tycker du att det är synd om djuren, ja, men ge då SKITMYCKET pengar till lämplig välgörenhetsorganisation och sätt sedan deras klistermärke, med en tydlig lätt igenkänlig logga, någonstans där någon ser den.

Symboler är bara meningsfulla om folk vet vad de betyder. Klubbar för inbördes beundrar sprider inte kunskap, de påverkar inte opinion och de löser ytterst få problem, och sällan de för vilka klubbarna är skapade. Utöver den inbördes beundran då.

Och återigen påminns jag om att Fejjan är en djävla styggelse.

Besökare sedan 090601:

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag hittat min tvillingsjäl i dig. Skrev ett inlägg som hette "put your money where your handväska is". Blev så jävla sur på alla som skrev sin handväskplacering som status på Fejan som om DET skulle hjälpa mot bröstcancer! Och jag blir så förbannad på folk lägger en rosa gullig bild i varandras loggar, så tycker man att man gjort sitt sen. Då har man gjort något fint. Visat att man bryr sig.

    Åh föck, nu blev jag upprörd igen...

    SvaraRadera