måndag 18 oktober 2010

SörmlandsKök HandelsBolag


Öppet brev till Sörmlandskök HB:

Hej Claes.
Va trevligt att du nästan hälsat på. Eller, Du kom ju inte längre än till brevlådan. Men där var du desto mer nitisk. Inte ett, utan två fina, likadana, ark om att sätta upp måttanpassade köksluckor.

Vet du, jag köpte ett skitbra kök hos IKEA för fyra år sedan. Det behöver inte bytas på länge än. Nästan allt annat i huset är slitet, men köket är fortfarande fräscht. Särskilt luckorna.

Så ni gör alltså måttanpassade köksluckor och sätter upp dem fint hemma hos mig? Enligt mina önskemål, förmodar jag, eller är det så att ni själva bestämmer?Oavsett så är jag en smula orolig. När ni inte ens kan tillgodogöra er de tre relativt enkla orden"Ingen reklam, tack!", då har jag en känsla av att ni kommer att sätta upp motivfrästa luckor med rökfärgat glas, och lysrörsbelysning utan köpa i mitt kök, och kanske komplettera med en sjungande fisk.

Jag hade gärna mailat er och framfört detta direkt, men det gick ju inte. Ni har ju inga mailadresser. Och er hemsida har ni glömt att skriva adressen till på utskicket. Det gick att hitta, men det var fan inte lätt. Jag tänker inte ringa och behöva förklara i tal för er hur svåra era intellektuella brister är, så jag hoppas ni hittar hit.

Tycker du det här var jobbigt, sådär offentligt? Du kan ju komma förbi och prata om det. Och hämta dina papper. Ge dem till någon som vill ha dem. Det finns ett skäl till att jag satt upp skylten. Faktiskt. Det handlar framförallt om att jag vill slippa dig.

5 kommentarer:

  1. ajaja, det där blev ju ingen rolig reklam för dom.

    Lustigt egentligen, reklam..det enda man har det till är att tända brasor och ändå envisas de med att skicka ut skiten. Man tycker ju att det borde bli dyrt.

    SvaraRadera
  2. Om de inte tänker längre än så, väljer jag att använda min konsumentmakt och uppmärksamma folk på dessa tillkortakommanden.

    Ge fan i att dumpa sopor i min brevlåda! Hur svårt är det?

    SvaraRadera
  3. det är väl inte deras fel att han/hon som delat ut reklamen la i er låda trots att ni har satt upp lapp om att ni inte vill ha reklam. och de som delar ut reklam är oftast ngn liten kille eller tjej från en idrottsförening.

    lugna sig.

    SvaraRadera
  4. Öhm... Emster. Jo, det ÄR deras fel.

    Det står deras varumärke på lappen. De har ansvar för sina underleverantörer. Jag skiter fullständigt i vem de anlitar. Resonemanget står fast. Om de hyr folk som inte är läskunniga, och om de skiter i mina önskemål, då är de puckon som inte förtjänar någon business.

    Sorry.

    SvaraRadera
  5. Haha! Det är underbart när du ballar ur så här.
    Men tänk på blodtrycket, vi vill ju att du ska fortsätta så länge som möjligt.

    SvaraRadera