torsdag 28 oktober 2010

Lila igår?

Nyligen gjorde jag mig lustig över det där med att bära färgade plagg för att visa sin sympati med någon.

30+ anförde en del relevanta argument, som att just den här manifestationen* skulle skilja sig en aning. Han hade vissa poänger. Munkarna i Burma fick aldrig se våra röda tröjor, men alla Kidsen fick faktiskt se de som bar lila igår. Själv tänkte jag som sagt dissa dagen, men så av en slump råkade jag bära lila ändå. Det är ju inte så att det gör något. 30+ å andra sidan glömde sin, för ändamålet speciellt köpta, lila slips hemma.

Fast lite larvigt blev det. Jag åkte hemifrån till dagis med barnen, därefter till det stora kontorslandskapet med medelålders medelklassakademiker, och sedan hem igen. Inte en enda vilsen tonåring fick se mig. Bortkastat? Jo, jag tror nog det faktiskt.


* Endast för dig med Fejjan


Besökare sedan 090601:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar