söndag 19 september 2010

Fy fan va ledsen jag blir

Jag kan inte fatta att vi har brunskjortor i riksdagen. Att över fem procent av de röstberättigade är så frukstansvärt vidriga och historielösa människor att det blev så.

Hittills har jag varit lite stolt över sverige i många avseenden. Inte minst att vi inte släppt fram det djävla packet, men nu är det slut med det också. Nu finns det fan ingen anledning att bo kvar här. Demokrati och andra vettiga människovänliga värden har varit det som gjort det här landet något att ha, men i helvete.

SATANS DJÄVLA PACK! JAG HOPPAS NI FÅR KOLERA, TYFUS, BÖLDPEST OCH INÄLVSMASK!!!!!

8 kommentarer:

  1. Hoppsan, stanna upp och tänk till.
    Demokrati var det ja..för alla.
    Och om alla vägrar snacka med SD så är det snällaste man kan säga, att de mobbas så smått.
    Eller så kan man säga att de skiter brutalt i rätt många människors åsikter.

    Jag är personligen inte glad över SD närvaro, men å andra sidan hyser jag smått agg även till Kd...:D

    SvaraRadera
  2. KD är förfärliga, men inte fullt lika vidriga som SD. SD har allt dåligt som KD har, men också en extra dimension om främlingsfientlighet.

    Vi HAR demokrati. Det är därför de är med, men deras åsikter rimmar illa med vissa av de aspekter som brukar åtfölja demokrati. Det innebär att deras inträde i riksdagen i någon mening leder till en urholning av demokratin.

    De har rätt att ha sin åsikt. Vi som inte delar den har rätt att inte hjälpa dem att föra fram den. Det är inte att mobba. Det är stå för sin egen uppfattning. Alla riksdagspartier förtiger motståndarlägrets sanningar, och sådana finns i alla läger. I SD:s fall är det inte sanningar utan lögner. Ren lögn. Det finns demokratiska verktyg, och jag hoppas att alla används för att hålla tillbaka SD på alla plan.

    Jag skriver att jag önskar döden åt SD och deras anhängare, men det är en känslomässig sak. På ett rationellt plan ska Jimmie ha säpobeskydd, och han ska få tala utan hot. Jag vill att folk ska vara så smarta att de inte kommer och ger uppmärksamhet, för uppmärksamhet är att legitimera hans åsikter.

    SvaraRadera
  3. Jag kännde en ren glädje över att SD inte visats upp i media. De killar som visades upp på vavakan känndes läskigt...ja det var ju inga rikspuckon som stod och dreglade.
    Jag tror, att hade de fått mer uppmärksamhet, så hade de plockat ännu fler väljare.
    Så säger vi HEJ till alla 40-talister...för handen på hjärtat, det är nog dom som har rystat på SD.

    Min förldrars åsikter och många av deras bekanta...fy faan. Jag skäms.

    SvaraRadera
  4. Ja, dina föräldrar, men också horder av unga män som vägrar erkänna att anledningen till att de inte får jobb och inte har pengar är att de inte uträttade ett skit i skolan någonsin, och nu måste ha någon att skylla på.

    Det är en otäck kombo.

    Men jag minns förtiotalisten på ett sommarjobb som på allvar vid lunchbordet sa
    "Asså han, Henke Larsson, jao tyckår ännte att han skulle få va me i lannslaoget, eftersomatt han e neeeegårr."

    Han får ju nuvarande kollegor att blekna rejält, tack och lov!

    Han körde truck.

    SvaraRadera
  5. Försöker upprepa mitt halvfulla glas-mantra idag av alla dagar: vi har nu 94% ICKErasister i riksdagen!! Låt dem vissa upp sina idiotier i all glans, det går inte att gömma sig bakom martyrmasken längre. Förhoppningsvis räcker det. Så länge resten inte får för sig att slicka röv. Inte driver deras frågor som danskarna gjort.

    SvaraRadera
  6. Det där blev aningen slarvigt skrivet i ren affekt :)
    "Låt SD visa upp sina idiotier" osv, ska det stå förstås, ändra gärna!

    SvaraRadera
  7. Molly, du har iofs rätt. Vi har en övervägande majoritet som är överens om andra värderingar än SD:s, men igår hade vi snudd på 100%, med undantag för enstaka individer.

    Jag är orolig att det inte hjälper att exponera SD:s vidrigheter. Många har försökt göra det länge, och misslyckats med att vända deras stigande siffror med fakta.

    Men jag uppskattar din attityd och din omtanke. Tack!

    SvaraRadera