torsdag 29 september 2011

Om att kvittera

Om jag skriver på raden "kvitteras" på pappret där det står att jag har paket hos posten eller så, betyder det att jag accepterar att de är klara med sina åtaganden och jag tagit emot varan eller tjänsten. På alla postens utlämningsställen kräver personalen att jag ska skriva på det innan de går och hämtar mitt paket. Det har hänt mig flera gånger att paketet inte ens finns där. Och de blir sura när jag säger att jag kvitterar när jag får paketet, inte när de går iväg för att se om det finns där. När man hos Stora Uppdragsgivaren tar emot sin utrustning, dvs en dator för 20 000 och passerkort och grejer, då är det djävligt noga att man kvitterar och sätter sitt namn på raden och tar ansvar för prylarna. När det är dags att lämna tillbaka dem, då räcker det att ställa dem på chefens skrivbord på vägen ut. Skulle inte tro det. Just nu finns det ett papper där det står att jag har ansvar för sakerna. Att jag ska se till att de inte blir stulna, att jag ska se till att de är fastlåsta och inte förvaras i bilen och gud vet allt jag lovar. Jag ser nog gärna att någon annan avlovar det innan vederbörande får sakerna av mig. Jag ska fan ha grejerna kvitterade jag också! Dra åt helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar