tisdag 9 augusti 2011

kallt

Jag är tydligen både dum och naiv. Imorse trodde jag det skulle bli lite jobbigt att behöva ha långbyxor efter fem veckor av shorts. Istället sitter jag i en stor kontorslandskapshangar och huttrar med gåshud, eftersom något djävla apskaft tycker att 17 grader är lagom inomhustemperatur.

Men, slå på ventilationen, det glömde man visst.

Hörrni, det primära för de flesta av jordens djur är syre, inte kyla.

Jag kan inte tänka, för jag har inget syra, men jag har ont i axlar, nacke, knän och handleder av kylan. Tack.

DET ÄR FAN INTE SVÅRT DJÄVLA MONGON!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. WTF, jobbar vi på samma arbetsplats nu?

    En stor del av sommaren (nåja, de veckor jag har jobbat under sommaren) har det varit väder för T-shirt och shorts ute, men inne på kontoret har jag fått dra på mig en andra långärmad tröja för att slippa sitta och huttra. Shorts har inte varit att tänka på.

    Det känns så sjukt att få klä av sig så fort man går utanför dörren...

    SvaraRadera
  2. Nja, tror det är ganska vanligt med överdriven AC, faktiskt.

    SvaraRadera