måndag 12 april 2010

Jobba gratis åt jobbiga telefonförsäljare?

Skulle inte tro det!
Följande damp ner i min inbox under dagen:
"Hej,

För en tid sedan var en av våra försäkringsrådgivare i kontakt med dig för att diskutera barn- och/eller vuxenförsäkring.

Trygg-Hansa strävar hela tiden efter att erbjuda dig och din familj det absolut bästa bemötandet och servicen i våra kundkontakter därför vill vi nu ha din hjälp!

Vi vill gärna veta vad du tycker om våra försäkringsrådgivare för barn- och vuxenförsäkring. Vi ber dig därför svara på en kort enkät som handlar om hur du upplevde servicen och bemötandet av vår försäkringsrådgivare.

Det tar 2-5 minuter att besvara undersökningen beroende på hur du svarar.

Din medverkan är anonym och dina svar presenteras endast i gruppform för oss. Givetvis är det frivilligt att delta, men vi hoppas att du vill vara med.

Vi ser fram emot dina åsikter!

Med vänlig hälsning

Chefen

Om du har några frågor om undersökningen är du välkommen att kontakta:

XX@trygghansa.se"


Hur stor tror ni sannolikheten är att jag får någon form av positiv respons på följande:
"Hej!
Vad får jag för mina 2-5 minuter? Med en ordinarie taxa av 1000kr/h, vore ca 85kr för fem minuter lagom, plus att vi gott kan ta höjd för det faktum att det är ett extremt kort uppdrag, vilket torde betinga högre timpenning. Ska vi säga 150 spänn exkl sociala avgifter?

mvh
/Tehataren"


Jag har inte höga förhoppningar, men tycker det är lite kul! De flesta som gör sådant här har iallafall vett att lotta ut en nalle.

5 kommentarer:

  1. ...positiv respons?
    Är väl näpperligen det du är ute efter...eller? Rätta mig gärna om jag har fel!

    Men... Heja, heja, heja!

    SvaraRadera
  2. Får jag 150 spänn eller åtminstone ett erbjudande om någon form av ersättning ska jag svara på deras frågor.

    SvaraRadera
  3. *asg* DET kommer ju ALDRIG hända :D

    SvaraRadera
  4. Nej, du ska vara TACKSAM!

    Tacksam att just DU får ÄRAN att hjälpa DEM! Du ska känna dig UTVALD och SPECIELL.

    SvaraRadera
  5. Jag brukar säga så till telefonförsäljare också:
    "Jaså, det tar fem minuter? Vad får jag för mina fem minuter? Jaså? Ingenting? Nej, men då har vi ingen deal."

    Är det saker av mer ideell karaktär kan jag donera tid, men fan inte till marknadsundersökningar åt kommersiella företag!

    SvaraRadera