tisdag 8 mars 2011

Semla?

Jag har satt upp gränsen att jag inte fikar på jobbet, annat än en symbolisk bit om någon ansträngt sig och bakat.

När så Stora Företaget ställer lådor med semlor i alla fikautrymmen idag, då låter jag bli dem.

Jag har kommit fram till att sådant sällan är så gott som det ser ut innan man äter det, och dessutom har jag faktiskt upplevt, inte bara vetat, att njutningen av att inte vara överviktig, vilket jag lätt blir, är större än njutningen av semlan, så i valet mellan en rejäl isterbuk och en semla blir det inte så svårt.

Och så har jag förklarat Melodifestivalen för min Indier. Vem vet? Kanske han kommer över på lördag och beskådar eländet!

Puss och kram allihop. Jag tror det är sol ute och jag har sommardäck på bilen nu. Jag tycker det är vår och planerar att regera Beach 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar