torsdag 10 mars 2011

Musik - har jag något val?

egentligen vill jag inte lyssna på musik nu. Jag vill ha det knäpptyst. Jag vill vara ensam i lokalen och koncentrera mig, men bredvid mig finns en Indier med lurar på öronen som Hummar med i det han lyssnar på.

Fans djävla.

och så det djävla hantverkarpacket på det. De där som aldrig svarar, aldrig ringer tillbaka. Kan man inte bara sätta in en telefonsvarare då som säger "Nej, vi har inte tid med dig, tyvärr. Återkom om ett halvår!" ?

Blir så djävla less på de djävla... djävlarna.

Och det är märkligt, för jag är säker på att det finns trevliga, proffsiga vänliga människor även i det skrået som ringer tillbaka om de lovat göra det, och som har vett att säga att de inte har tid att lova fler jobb i år, och därför inte tänker komma och titta heller.

Någon som känner någon? Jenny, hur är det med din soffliggare? Är han pålitlig? Kan han bygga ett badrum?

6 kommentarer:

  1. Du får honom inte. Han är min.

    SvaraRadera
  2. Så du vill spela hårdboll?

    Jaja. Inte mer herr SnällKille då, då. Jag kommer och bara tar utan att fråga.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle kunna byta honom mot den där utlovade vändan till byggvaruhuset för kojbygget här i rävgrytet. Men så kom jag på att han faktiskt erbjöd sig till det också. I'M KEEPING HIM! HOHOHOOO!

    SvaraRadera
  4. Ok, är det krig du vill ha, är det krig du ska få!

    SvaraRadera
  5. Som att du har nåt att komma med?! Jag skakar i skinnet här ...

    SvaraRadera
  6. Jag, ja, jag har... massor. Massor att komma med har jag.

    Du gör helt rätt i att skaka, för jag ska... ska... göra något!!!!

    SvaraRadera