onsdag 9 mars 2011

otillräcklig felifån

Varför har min telefon ingen termometer? Jag vill veta om det är skitkallt här inne, eller om det är jag som har feber.

Djävla bajs.

Vill vara precis sådär lagom sjuk att jag inte riktigt kan gå till jobbet med gott samvete, men inte så sjuk att jag verkligen mår dåligt, men så sjuk att jag måste ligga i soffan och glo på film hela dagen. Under filt. Sådär så att folk tycker lite synd om mig, kanske pysslar en smula.

Jag pysslas om alldeles för lite.

Och varför kan inte den där djävla felifånen pyssla om mig för? Hör ni det Google, där har ni något att tänka på till nästa version av Android.

3 kommentarer:

  1. Jag hade en Nokia som hade termometer. Inte rektal eller oral eller axillär utan en som man kunde mäta omgivningens temperatur med. Det var bra. Den hade stötdämpare, man kunde alltså tappa den i fabriksgolvet utan att det gjorde något. Enda nackdelen var att det samlades sågspåndamm i mikrofonen, vilket man måste gräva ut för att kunna höras vid samtal. Annars tror jag att det var min bästa felitån hittills. Anteckna gärna detta...

    SvaraRadera
  2. Ta en kopp te när du ligger där i soffan, vetja. Det gör dig gott. ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag är på rethumör.

    SvaraRadera