tisdag 8 mars 2011

Näthat och tedrickare

Syftet med den här bloggen är att förlöjliga den ytliga typ av människor som hänger upplyftande gjutjärnsord på väggen och dricker the istället för te och kaffe. Ja, ni vet ju.

En arketyp att döma av bloggen, är Englas Showroom. För inspirationen har jag den i min feedreader, och varken läser eller tittar för det mesta. De gånger jag har gått in och kollat, har det dock kryllat av nästan stötande sockersöta gullegull-tedrickarkommentarer, men också värsta sortens troll, som häver ur sig sådana poänglösa grova elakheter att man får alla sina fördomar om Folk bekräftade.

Engla blir ledsen av det där. Tydligen. Märkligt? Det skulle nog fan jag också bli.

Jag vill gärna häckla fenomenet, ytligheten och allt det där andra, men jag är tveksam till att jag verkligen vill bidra till "näthatet". Så, här kommer en liten disclaimer:
Engla, jag vet bara det du skriver i bloggen. Det är tedrickeri. Det övriga har jag inte med att göra.

Ok?

1 kommentar: