torsdag 11 november 2010

lite känslor

Oracle, jag hatar er. JAG HATAR ER! HATAR HATAR HATAR HATAR!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Då är vi två. (Fast jag jobbar enbart mot Clinical och är bara slutanvändare.)
    //Jessica

    SvaraRadera
  2. Känslan kan säkert vara densamma.
    När ditt inte funkar, har du då någon som kan hjälpa dig?

    Det har inte jag.
    Det lär finnas ungefär 35000 anställda i koncernen.
    Ingen kan hjälpa mig.

    SvaraRadera
  3. Det är kundens Oracle. När mitt inte funkar betalar kunden för att jag sitter på rumpan. De har inhouse-tekniker, för det lönar sig bättre för dem än konsulter, så många contractors som de betalar vare sig de kan jobba eller inte.

    Men, medan de å ena sidan betalar för tiden, vare sig jag kan jobba eller inte, så har de å andra sidan svårt att förstå varför tidsramarna blir uppfuckade av att jag inte kommer åt deras rå-data. Så det är stressigt ändå. Minst sagt. En deadline kan plötsligt krympa med upp till åtta timmar och de förstår inte varför de skulle påverka oss...

    //Jessica

    SvaraRadera
  4. Sånt suger. Jag har en ganska förstående kund. Jag började i överläge när de inte kunde fixa mig en dator på en månad.

    Men jag har också yrkesstolthet och har inte valt det här jobbet för att sitta med idiotsaker som beror på att alla på Oracle är hjärnlösa, misantopa zombier.

    Jag vill bygga något. Inte bara laga mina verktyg.

    Ska vi lida ihop?

    SvaraRadera