torsdag 18 november 2010

Möten - som ett liv, fast sämre

Ju äldre jag blir, desto mer allergisk blir jag mot Möten. De där som ska motivera projektledares existens. De där som är till för att folk som egentligen inte kan något och inte åstadkommer något ska få slänga sig med svengelska hittepåord om processer, verksamhet, business, mål, visioner, modeller, informationsägare, masterdata, SOA, ...

Fy fan vilket djävla slöseri med ett redan alldeles för kort liv det är!!!!!
MITT liv alltså!
Deras kunde gott ha fått ta slut för länge sedan.

"This is a great waste of yours and, which is infinately worse, my time!"
/a beautiful mind

5 kommentarer:

  1. Tänk, jag hade liksom på känn att du skulle förstå...

    Om jag säger upp mig, och blir fotograf, och du säger upp dig och blir sociala-medier-expert på heltid, då kan vi samarbeta och bli rika OCH ha roligt.

    What you say?

    SvaraRadera
  2. Nuvarande kund kom på lösningen på det faktum att deras specar är skrivna med så kackig engelska att Stephen Fry gråter i sömnen, utan att veta varför, och att de är så vaga och dubbeltydiga och ändrar sig precis hela tiden, samt att kundens point of contact hela tiden gör saker som att skicka cut-pastade bitar kod med kommentarer som "THIS IS WRONG" och när vi sen går igenom koden så finns det pastade stycket inte där för att han hittade den i en gammal log från medan koden fortfarande utvecklades, att han missförstår sina egna specar och tvingar oss att panikskriva ny kod hela nätter igenom, bara för att morgonen därpå komma på att "Nej, vi VILLE ju ha det som ni gjorde det första gången" - allt detta har lett till att projektet går långsammare än förväntat. (För vi tillbringar så mycket tid med att jaga upp hans misstag) Lösningen på detta? - Dagliga telecoms på över en timme. Förlagda för vad som kunden är strax efter lunch och för oss är två timmar efter att vi egentligen ska ha gått hem.

    Möten är idioters sätt att motivera sin existens. Jag har aldrig sett Dilbert-principen så tydligt illustrerad som med den här kundens projektledare. Säkert en lysande programmerare - tyvärr en komplett idiot på allt annat.

    //Jessica

    SvaraRadera
  3. Ha, ha...det sker här också på våra möten i Madrid fast spanjorerna har den otroligt irriterande vanan att alltid upprepa saker minst 2 gånger ibland 3 i rak följd. Alltså SAMMA mening...

    SvaraRadera
  4. Jessica, jag lider med dig!

    Jessica: Är du säker på att han var en bra utvecklare? Mycket tyder på att han bara är en idiot rakt av. Och fler därtill. Fy satan vad det där måste kosta någon pengar!

    Yo, lider med dig också. Här säger de också samma sak timme in och timme ut. Eller, jag tror iallafall de gör det. Det mesta ordbajsandet låter ju likadant, och visst måste Ingenting vara samma sak som Ingenting, va? Dock inte samma meningar.

    Men vi är överens om att ordbajsande dumma människor är något onödigt på denna jord, va?

    SvaraRadera