söndag 26 september 2010

pris. Tack!



Jag fick pris. Två stycken likadana, samtidigt.

Och så ska man berätta sju saker om sig själv, heter det.

Vad ska man då säga?
Jag har faktiskt fått det där en gång innan. Så jag har ju redan skrivit. Så vad ska man då säga?

1. Det händer att jag dricker te. Men då dricker jag TE. Inte varmt blomvatten. Och det får dra så länge att det smakar rejält. Gärna hela natten i kylskåp, faktiskt.

2. Jag vågade vägra uppdragsgivarens kaffeautomat, och tog med egen presso-kanna, Ikeas lilla, och ett paket riktigt kaffe dit. Nu tittar folk på mig när jag dricker kaffe.

3. Jag tillbringade de första tre timmarna på jobbet i torsdags, iförd Chinos, prydliga skog och... en nästan självlysande träningströja som det stog Midnattsloppet på. Innan jag tog mig till Södertälje Centrum och köpte skjortor. Jag hade glömt skjorta när jag packade väskan som redan var på jobbet när jag kom fram dit cykelledes

4. Jag tycker faktiskt mitt jobb är rätt kul, men jag försöker att inte prata om det, för alla andra tycker det är så dödligt tråkigt att höra på. "Nu talar vi lite om dig istället" har blivit en vanlig replik när jobb ska diskuteras.

5. Jag har fler datorer hemma än de flesta. Inte fler än alla, men fler än de flesta. Och jag använder alla.

6. Jag har sålt bilder på Christina Schollin. Till digital skvallerpress. Det rimmar illa med mina ideal i den här bloggen.

7. Jag har åkt SL-buss med blåsljuseskort.

Jag vet bara inte vart jag ska skicka det här vidare...
Det finns många bra bloggar, men. Nej, jag gör nog ändå inte det.

Men tack till Fiat och Jenny

2 kommentarer:

  1. Se där..nu kryper synderna fram..:D

    SvaraRadera
  2. Det finns en människa bakom aliaset.

    En med tvivelaktig moral och en hobby som behöver finansieras.

    SvaraRadera