lördag 11 september 2010

Jehovas - Satans hantlangare

Jag besöktes precis av en familj som representerade Jehovas. Mamma, nästan vuxen son, och liten flicka.

Grabben kom fram, prydlig i skjorta, slips, och tröja, och erbjöd mig lite "intressant läsning". Jag känner igen Vakttornet när jag ser det, och blev bra djävla arg. Den fan som ens tänker tanken att försöka få med mig i den satans-klubben, provocerar mig något oerhört.
Jag pekade med hela handen, bokstavligen, ut ur min trädgård och förklarade i min mest lugna, aggressiva ton: "Aldrig i livet! Det där vill jag inte ha på min tomt!"

"Ha en trevlig dag" bemöttes med en sträng blick och de lämnade tomten.

Jehovas: Djävla pack!!!!

Eller, förtappade stackare. Kanske jag borde erbjudit dem en väg ut istället? Förklarat att det finns organisationer som hjälper dem att ta sig ur Jehovas.

Ulf Ekmans son kandiderar till Riksdagen för KD. Härligt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar