måndag 13 september 2010

Vad är det för fel på resebolagen?!

Nu har det hänt två gånger. Jag vet vilken linje jag vill åka med, och vill veta var den stannar och när de går från de olika hållplatserna. Jag vill inte berätta varifrån jag vill åka eller vart och få resor föreslagna.

Jag vill ha en gammaldags tidtabell, för det är den mest lämpliga informationen för mig.

Men i helvete. Om man inte i förväg vet vad hållplatserna heter är man rökt. Men jag vet inte vad hållplatserna heter. Jag vill veta ifall Swebus Express linje 830 stannar någonstans tillräckligt nära mitt hem, för jag vet att den stannar precis utanför dörren till mitt jobb. Men se, det kan jag inte ta reda på. För vanliga djävla tidtabeller, med en lista på hållplatser och tider, se, det finns inte.

Ni är några djävla sopor. Och det gäller SL och deras pendeltåg också.

[uppdatering]
Jo, minsann. På det fantastiska stället i filträdet "Om Oss" återfanns bland annat tidtabeller och en massa smarta saker.

Hört talas om Informationsarkitektur? DJÄVLA SOPOR!!!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag var lite snabb att lämna en kommentar där... var det bara Tehataren som hann läsa den? Jag medger att jag dabbade mig. :-D

    SvaraRadera