lördag 11 september 2010

Jehovas, en uppdatering

Jag och frun diskuterade min ovänlighet mot missionärerna. Hon menade att de ju inte menade något illa, och att jag därför borde varit vänlig och förklarat att jag inte var intresserad.

Jag håller inte med.

Att komma hem till mig, ringa på min dörr, kräva min tid i avsikt att pracka på mig sin religion, det är något jag finner så smaklöst och grovt oförskämt, arrogant och osympatiskt att dessa människor förverkat sin rätt till vänlighet med god marginal.

Religion är som sagt som en penis. Ha den gärna själv, men ge fan i att komma med den till mig.

1 kommentar:

  1. hhahaha, om vi säger så här..vara trevlig och mänskligt..då tar det i runda slängar 4 år innan de ger upp hoppet och slutar komma på besök :D
    Tro mig..jag vet :D

    SvaraRadera