fredag 3 september 2010

Och apropå rötägg på yttersta högerkanten i Svensk valrörelse...

... hittar vi såklart Carl P Herslow, beryktat alkoholist, rattfyllerist, våldsverkare, förtalare, folkgruppshetsare, och genuint obegripligt fantastiskt praktarsel. Det där sista är han dock inte dömd för formellt. Man får vara ett sådant enligt svensk lag.

Han och hans hejdukar skickade i veckan brev till sina presumtiva skånska väljare. Det är ju trots allt Skånepartiet. En vän i Skåne skrattat högt åt vansinnigheterna innan hon grät, och nu delar jag alltså med mig till er. Bilderna nedan är scannade från brevet han skickade, som min vän i sin tur hade den goda smaken att markera åt mig.

Under rubriken "Kritik mot Islam":


Notera att "Öl, vin och andra alkholhaltiga drycker nämns som "födoämnen" och att det skulle vara ett problem för alkisen Herslow att de inte vill dricka det.

Såhär vill man omvända muslimer till den sanna läran.



Vore det inte så förfärligt skulle det vara roligt, men sannolikt kommer inte Herslow (Vilket oerhört svenskklingande namn, för övrigt) att få någon makt överhuvudtaget.

3 kommentarer:

  1. Dom är ju...bara dumma i huvudet. På riktigt.

    SvaraRadera
  2. Alltså, det är ju något fel på dem, i rent medicinsk bemärkelse.

    Faktiskt.

    Det är ju ren lyteskomik, eller hade varit, om det inte varit så otäckt. Det är ju tillräckligt många för att ha budget och folk till att producera propagandan.

    SvaraRadera
  3. Kandiderar Skånepartiet till riksdagen? Det är väl det partiet som vill att Skåne ska bli en självständig republik? I så fall kan man som Stockholmsbo vara med att rösta bort Skåne. Det är en lite lustig tanke...

    Jag bodde i Lund under förra valrörelsen. Då tyckte jag också att deras propaganda var mycket komisk - tills jag insåg att de förmodligen menade allvar.

    SvaraRadera