tisdag 2 mars 2010

Vi i Villa - Rond 3

Efter att 30+ mycket riktigt påpekat att jag inte alls bor i villa, och således med automatik borde slippa eländet, har jag nu författat ett nytt kapitel i korrespondensen, denna min batalj med väderkvarnar, dummare de som för flera hundra år sedan stod i utkanten av byn La Mancha.

Alltså:
"Hej!
Tack för informationen. Något måste ha blivit fel, ifall tidningen distribueras till "samtliga villa- och jordbrukshushåll i Sverige". Jag bor nämligen inte i villa, utan i radhus.

Vidare vill jag också påpeka att Posten ODR är en hopplös organisation, med en synnerligen bristande förmåga att hantera konstruktiv kritik, åtminstone om den kommer från deras undersåtar, som jag tycks vara en. Man kan dessutom tänka sig att det torde ligga i både ert och era annonsörers intresse att varumärkena inte släpades i den smuts mitt, och kanske andras, missnöje kan sägas utgöra.

Jag har aldrig bett att få tidningen. Jag har gjort vad jag kan, i form av en skylt med "Ingen reklam, tack", och tycker väl att det borde räcka. Hur vore det om ni, i egenskap av kund, förklarade för er underleverantör, att ni är måna om ert varumärke?

Med vänliga hälsningar
/Tehataren
"

2 kommentarer: