fredag 30 oktober 2009

Sleeping with the enemy

Idag har vi varit i Tedrickare-Mecka - Kungs Kurva i Stockholms södra utkanter. I Kungens Kurva hittar du IKEA, Babyland och samtliga lågpriskedjor som finns.

Tedrickare finns i olika ekonomiska nivåer. Somliga inreder sina hem med ting de köper på IKEA, andra med ting de köper på Coozie, och ytterligare några handlar på Svenskt Tenn. Tror jag. Rätta mig inte om jag har fel, för jag vill verkligen inte veta vad butikerna heter, men jag tror ni förstår. På IKEA har de mjukisbyxor och på svenskt tenn riktig djävla skitdyra mjukisbyxor.

Idag har jag och frun minglat med den förstnämnda gruppen. Tedrickaren i den kategorin uppmärksammas sällan här, men de är i alla relevanta avseende förvillande lika de som handlar på Svenskt Tenn. Visst, deras bilar är sunkigare, och de har mjukisbyxor bland folk, men det spelar mindre roll. Liksom främsta skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker, är främsta skillnaden på tedrickare och tedrickare priset på deras servetter. På IKEA kan man dessutom köpa skitbilliga kuddar att lägga i soffan.

Hur kommer det sig då att jag kan sitta här och skriva nu, trots dagens äventyr? Jo, se, det är tydligen långt ifrån alla som varit lediga idag.Vilken lycka. Jag behövde inte döda så många.

Men så till Quissling-referensen:
Min fru köpte doftljus!!! Både ett stort och ett trepack. Efter middagen krävde sonen "Mysstund" med te och... tända ljus.

De är bortbytingar allihop. Jag svär! Det är en kompott! Någon har blandat äpplena med päronen!

8 kommentarer:

  1. 1. DNA-test.
    2. Parterapi.
    3. Besök i tebutiken för att fylla på förråden.

    SvaraRadera
  2. Skicka hit dom på avgiftning.
    Ett dygn i vår lägenhet ovanpå ett telager och *poff* så är all längtan efter både te och doftljus väck.
    Jag bjuder på starkt pulverkaffe och Billy´s.

    SvaraRadera
  3. Haha! Tja.. dina barn har ju dina gener.. så.. där ser du! Innerst inne e du åxå en te drickare! ;)

    SvaraRadera
  4. Nä, men det är ju det jag säger. De är bortbytingar!

    SvaraRadera
  5. Tack 30. Jag vet inte vad jag ska göra med det där, men omtanken är uppenbar.

    Tekrånglat, ja JA JAAAAA!!!!

    SvaraRadera
  6. MOWAHAHAHAHA ! Med handen i kakburken :)

    SvaraRadera
  7. Lite som att gå på fest och upptäcka att alla är fotbollsfantaster!

    SvaraRadera
  8. Hmm... Illa.

    *har doftljus på toan*

    SvaraRadera