måndag 5 oktober 2009

Senaste flugan?

Några av mina vänner (Jo, jag har faktiskt sådana) ägnade sig med inlevelse åt danskurser för några år sedan. Ungefär tre år sedan. Redan när jag pluggade sent nittiotal hade jag vänner som ägnade sig åt danskurser. På temat Swing i olika varianter.

Dessa vänner har rikligt med goda egenskaper. Att vara på framkanten av vad som är hippt, inne och det senaste tillhör inte den uppsättningen.

I gårdagens DN Söndag kunde man läsa att Lindyhop (varför låter det som något ur Bamse?) är det allra senaste och ballaste.

Nu är jag inte med igen. Har DN anställt tedrickare?

6 kommentarer:

  1. Det värsta med Lindyhop är att dansarna ler hela tiden. Inga normala leenden utan sådär amerikanskt.
    Usch och kräks.

    SvaraRadera
  2. Tänk om de kunde ha varit sådär avslappnat, naturligt sura istället?

    SvaraRadera
  3. LindyHop är skitcoolt och har varit det sen Adam var länsman. Sorry. Visa mig en karl som kan dansa LindyHop (och inte är bög) och jag lägger mig med honom direkt. Åååhhh!

    SvaraRadera
  4. Det kan vara hur coolt som helst, men nytt är det inte. Inte på något sätt!

    SvaraRadera
  5. Det där internet, det tror jag kan bli nåt.

    //
    Jessica "Väntar på att min unika dansstil - kombo av sea shanty, längdåkning och bollywood - ska bli det nya"

    SvaraRadera