tisdag 13 oktober 2009

Förbjudet att...


Säg mig, hur var den funtad, som gjorde den första skylten av det här slaget?

I Farlig Midsommar planterar Snusmumriken hattifnattar i Parkvaktens park, så att alla Parkvaktens knappar blir självlysande, och sedan eldar han upp alla skyltar med texter på temat i rubriken.

Varje gång jag ser en sådan, fylls jag av lust att, på rent djävelskap, trampa på gräsmattan. Jag förstår konceptet med regler. Det är smart att ha rödljus i trafiken (något en bekant inte förstått, utan bara blev förbannad på, ety "ingen skulle säga till honom vad han skulle eller inte skulle göra"), och jag förstår konceptet med ett samhälle till vilket vi alla bidrar på olika sätt. Men nej, jag förstår inte varför det ska vara förbjudet att beträda gräsmattan. Faktiskt.

Den där skylten gör ändå ytan så ful, att de hellre kunde asfaltera den.

Djävla tedrickare!

Notera förresten också att den engelska texten förbjuder gräsmattan. Inte beträdandet av den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar