fredag 23 oktober 2009

Morgonradio

Vad är det med morgonradio? Var kommer all meningslös dynga ifrån? Det finns grader i helvetet, men även P3:s, som håller avsevärt högre standard än reklamkanalernas är faktiskt helt hjärndöd.

Av olika anledningar körde jag bil till jobbet idag. Det händer sällan, och på vägen tänkte jag lyssna på P3. Det var så dumt. Det var tre människor som satt och inte sa någonting. Ingenting. Truten glappade, men de hade inget att säga. Inget. Inte ens Nour El-Refai som jag annars tycker mycket om och som brukar vara en rolig typ fick ur sig något annat än ööööö.

Det var som att sitta och lyssna på tre dementa alkisar.

Det som skiljar reklamkanalernas morgonprogram från P3:s är att på P3 har man människor som kan tala i hela meningar.

Nej, hörrni, morgonradio är för tedrickare. Faktiskt.

6 kommentarer:

  1. nej morgonpasset i p3 är asagörasketabra!

    SvaraRadera
  2. För ett par år sedan lyssnade jag rätt mycket på det.

    Imorse blev jag bara förbannad över att någon trodde jag var så sinnesslö att jag ville höra på deras avsaknad av något att säga.

    Det var bättre än reklamradion, där någon bara sitter och bajsar ut en massa ord, utan inbördes ordning, som om någon slumpade poster ur ett lexion, men det så fullständigt innehållslöst och intelligensbefriat att jag stängde av och hellre hade det tyst. Det kanske var en tillfällig svacka, men jag tror faktiskt inte det.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att vi med fog kan säga att hela fenomenet radio är för tedrickare. Med undantag för Mammas nya kille. Det kan vara underhållande och intelligent, men programmen där folk bara håller låda mellan Germund Stenhags låtlista suger pung.

    SvaraRadera
  4. te: ja det var annorlunda förr, men jag diggar att de babblar i mun på varandra och garvar så mkt. like it!

    och du 30+: mammas nya kille är asbra, men det finns ju massa bra program, brunchrapporten tex.
    radio är underbart... och "suger pung"... jag antar att du menar att det är dåligt?

    SvaraRadera
  5. Jag kan leva med att de pratar i mun på varandra, och jag tycker om när de skrattar i radion...

    GIVET ATT DE ÄR ROLIGA FÖRST!!!

    Men det var de inte. De hade inget att säga, utan bara pratade. Där "inget att säga", såklart innefattar även "Ingen humor".

    Och ja, Morsans nya kille är inte så dumt. Och en del annat hos P3 Humor. Morgonprogrammet är inte P3 humor.

    SvaraRadera
  6. Hatar morgonprogram. Hatar morgonradiopratarröster. Och varför envisas man med att göra dem direktsända? Det förstår väl vem som helst att folk inte gör bra program när de nyss har vaknat/vet att andra sover. Dö "härlig start på dagen", dö.

    SvaraRadera