onsdag 21 december 2011

Nästa år...

... då ska jag börja träna. Igen. Också. Och många med mig. Gymen är alltid överfulla de två första veckorna i januari, hyfsat fulla nästa två, och sedan är det som vanligt igen. Varje år. Den som är mer intresserad av den filosofiska innebörden av "Nästa år ska jag börja träna" kan läsa på lite om hur man inom judendomen ser på att nästa år fira [godtycklig judisk högtid här] i Templet i Jerusalem. Ni vet, det där som revs för snart 2000 år sedan. Jag kom att tänka på det här igår, apropå att faktiskt tidrapportera per aktivitet så man vet vad man lägger tiden på, och hur mycket. Det ska vi göra nästa år. "Nästa år, i Jerusalem"

2 kommentarer:

  1. Jag ska INTE börja träna nästa år. Jag vet att jag alltid misslyckas, så jag fortsätter som i år jag... :)

    SvaraRadera
  2. Du är föredömlig i din ärlighet och insikt.
    Jag ska börja i år. Imorgon, tror jag.

    SvaraRadera