tisdag 1 december 2009

23 dagar kvar, hur fan ska jag överleva?

Det spelas julmusik på alldeles för många ställen. Överallt och hela tiden. Man kommer inte undan. Jag hatar julmusik. Djupt och innerligt. Bara religiösa dansbandsartister gör julmusik. Och amerikaner, som i allmänhet är åtminstone religiösa. Ibland gör de dansbandslik musik också. Eller iallafall smörja. Det är snö, renar änglar, jesus, julklappar och allsköns vidrigheter.

Nästa år ska jag tillbringa de 24 första dagarna av december i ett ickekristet land, som ännu inte amerikaniserats.

4 kommentarer:

  1. Kommer du på ett bra land så informera gärna.
    Jag hänger med om jag får.
    Tänk bara på att jag och allt jag äger stinker te, innan du tar några beslut ang eventuellt resesällskap.

    SvaraRadera
  2. Såklart du får! Och Te luktar rätt gott. Bara man slipper dricka parfymerad smörja, uppkrupen i soffan.

    SvaraRadera
  3. Va bra! Då tycker jag du ska åka till Nordkorea.

    SvaraRadera
  4. Smart där, Johansson. Kim Jong Il eller Sissela Kjörkjebjörk som propagerar Jesus, stjärnor, tomtar och ägnar sig åt allsköns tedrickaronani.

    Redan de gamla grekerna valde mellan Scylla och Carybdis*.

    frkn Krånglis, vad säger du? Ska vi ta en sväng till NordKorea nästa jul?


    *De mindre bildade svenskarna valde mellan pest och colera, men vad kan man begära?

    SvaraRadera