lördag 4 juli 2009

Den ljuvliga sommaren



Den allra varmaste solen är förstås borta nu, men det är fortfarande sommar, och det är så härligt. Regnet är bara bra för blommorna!

Efter att ha läst i Sköra Hem att både Grevinnan von Fjuttelsprutt och Kändisen Persson hade förgyllt sina matsals möblemang med vackra pioner, blev jag så inspirerad, och nu har jag också en färgsprakande bukett av härliga rosa Pioner på köksbordet. De ljuuuuuvliga blommorna kommer såklart från min egen trädgård. ;-)

De Små har somnat så fint i sina sängar redan efter varsin saga.

Nu ska jag gå och göra en kopp kamomillvaniljsockerblomdoftlugnandeSvalaNätterte och sätta mig med en bok i kvällssvalkan och bara Vaaaara!

Puss puss och Kjamizaj alla fina vänner!

Ps. Bilden tog jag med min nya underbara kompaktkamera. Den är faktiskt jättebra, men så tog jag ju inte det billigaste heller. Den har till och med ett speciellt blombuketts program!

/Tedrickaren

5 kommentarer:

  1. Har du slagit i skallen eller drabbats av värmeslag?

    SvaraRadera
  2. Anar ett allt för stort umgänge med tedrickare.

    SvaraRadera
  3. Heheh. Peonies. Hehehehe.

    //Jessica

    SvaraRadera
  4. Sanna, varför välja?

    Och ja, jag ska gnälla på Google, för att deras säkerhet är så låg att till och med en tedrickare kan hacka min blogg!

    SvaraRadera
  5. hahhahahaha! Din blogg är fanimig det roligaste jag har läst på länge!

    SvaraRadera