tisdag 9 juni 2009

Kaffe, för HELVETE!

Hur i hela djävla världen är man funtad om man anställer en tedrickare på ett kaffehak som tar betalt för högkvalitativt, exklusivt, italienskt riktigt kaffe?

Djävla sopor!

Tedrickare förtär gärna, eller värmer händer på en mugg uppvärmd av, vatten, smaksatt med parfym, gräs och blommor med gulliga namn. Tedrickare kan aldrig i världen förstå vad riktigt kaffe är. Varianterna som serveras med mjölk (som cappuccino och latte) ska ha mjölk som är lätt uppvärmd, och fluffad till en homogen, krämig konsistens. Inte uppvärmd och kokt tills ett hårt skum formas ovanpå, vilket måste motas undan med en sked vid upphällning. Kaffeskummet ska inte ligga ovanpå kaffetochmjölken. Det ska vara en del därav.

Och framförallt, djävla tedrickarbrud, PARFYMERA INTE DINA HÄNDER INNAN DU GÖR MITT KAFFE FÖR DÅ STINKER LOCKET BILLIG PARFYM! Jag vill inte ha parfymerat kaffe. Hur svårt är det?

Du, bruden på kaffehaket härintill, du är fan på min lista, och jag har köpt kaffe av dig för sista gången.

2 kommentarer:

  1. det börja bli många på den där listan :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bara börjat. Med sex miljarder människor i världen kommer den att bli lång!

    SvaraRadera