torsdag 18 februari 2010

Sport - Det finns hopp!

En Ferry var visst ruskigt duktig på att åka skidor och skjuta igår.

Han verkar vara en bra kille, med en galet sjysst attityd. Från DN:


De flesta olympiska guldmedaljörer brukar tacka högre makter eller säger att triumen inte hunnit sjunka in ännu.
Det första Björn Ferry sade till kanadenskiska tv-kanalen Olympic News Channel efter sin sensationella trium i jaktstarten var:
-Hello world, hello Bangladesh!"


Snyggt. Inget djävla Gud, eller tack Pappa!

På temat "Titta på andra som åker":

"Ut ur munnen strömmade en lång utläggning om hur tråkigt han tycker det är att titta på skidskytte, som gick över i att han älskar straffläggningar i fotboll, och fortsatte med att han är usel på att byta kanal!"


Hur vet jag detta? Frun refererade från tidningen vid frukostbordet. Hon såg eländet på TV också, tror jag. Eller om det var något annat med skidor.

Men att se på det eller läsa om det är fortfarande för dumma människor. Gör som Ferry, ut och åk själv istället!

2 kommentarer:

  1. ha ha ha, jag är lite dum ;)
    (erkänn..det är DU med!)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är jag, men inte i just det fallet, faktiskt. När frun ser på sport går jag. När hon läser tidningen brukar jag be henne att INTE referera. Men just den här gången var det något oerhört sympatiskt över det. Det är ett undantag.

    Jag brukar lägga undan sportbilagan helt. Jag tittar inte ens på den. Går sporten på på TV, då går jag.

    Men jo, jag är nog också lite dum. Bara på andra sätt.

    SvaraRadera