måndag 8 februari 2010

Gratis?

Det har varit ont om tid de tider på dynget då jag är tillräckligt vaken för att skriva något vettigt här, men nu blir det en kort notis.

"Få ditt välkomstpaket helt utan EXTRA kostnad*"

"* Du betalar endast 59 kr i porto/exp"

Alltså, ditt välkomstpaket är alltså inte gratis. Hur stor är den ordinarie kostnaden, till vilken inget extra tillkommer? Vad fan betyder det där egentligen?

Jag kan berätta vad det betyder för mig! Det betyder "GoBoken, ni kan dra åt helvete!".

Jag skiter i vad ni tar betalt för, om det är porto, expeditionsavgifter, ert pillande av naveln med ni underlåter att åstadkomma något som helst av värde för någon, eller om ni donerar det till av er utvald välgörenhet. Det är inte gratis. Den fina meningen högst upp betyder faktiskt, om man granskar den, verkligen inte ett skit!

GoBoken, ni är på min lista. Det var ni innan också, men nu, dubbelt och med en klar motivation utöver ert undermåliga sortiment.

1 kommentar:

  1. SANT !
    Irriterande med sådan skit. För står det "gratis" då ska det vara just gratis.

    SvaraRadera