fredag 10 januari 2014

Nej, Fortum. Jag jobbar inte gratis för er.

Jga fick ett mail från Fortum nyss. Fortum går bra. De tjänar tusen miljoner pengar i sekunden. De tar dubbelt så mycket betalt för att för länge sedan ha lagt kablar i jorden som jag betalar för den faktiska el jag konsumerar.

De vill veta vad jag tycker om en massa framtidstjafs. För detta, beräknat till 2h förlagt till kvällstid, betalar de en macka och en dricka samt "en spännande premie".

Jag vore inte Tehataren om jag kunde bara kasta mailet och strunta i det. Nej, man måste svara. Faktiskt.

Vilken är min "spännande premie" som utgör betalningen utöver en macka och en dricka (värde  20kr) för två timmars kvällsarbete åt ett vinstdrivande företag? Jag debiterar normalt 850 kr per timme kontorstid.

mvh
/Tehataren


Uppdatering
Fortum svarar lite lagom Goddag Yxskaft som väntat:
Hej Felix,
Tack för din fråga. I vår ambition att arbeta för ett ökat kundfokus inom Fortums elnätsverksamhet vill vi gärna föra en dialog med våra kunder. Vi genomför därför diskussionsgrupper där vi lyssnar till våra kunders behov. Som tack för deras deltagande ger vi våra kunder en premie som denna gång är några nyttiga produkter som förbättrar din energihantering. 
Vänliga hälsningar
 
Jag svarar:
Hej
Om jag ställer frågan lite rakare då?
Hur mycket är min premie värd?
Ni är ett vinstdrivande företag och ber mig arbeta för er. Då vill jag såklart veta hur mycket jag får betalt.
Med vänliga hälsningar
 
 
På detta behagar inte Fortum svara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar