fredag 21 december 2012

far

jag tänker mycket på min far.
Honom jag bad dra åt helvete, typ. Som jag inte vill ha kontakt med.
Han kan, faktiskt, dö vilken dag som helst, fast han inte är så gammal. Mycket talar för att han inte kommer att bli särskilt gammal. Vilket är ett av skälen till att jag tycker att han inte borde skaffa barn. Men bara ett.
Det är egentligen oväsentligt.
Poängen är att jag vet att folk ångrar resten av livet ifall de inte blir vän med den förälder som dör i tid. Det kommer en punkt när det är För Sent.
Jag vill inte ha kontakt med min far. Han är en idiot. Men samtidigt, så idiot han är, är han mer dum än elak. Någonstans menar han väl. Han älskar mig, men han är ändå en idiot. Eller så är det det säkraste tecknet. Vem vet?

Och jag funderar på jul. På jul tänker man på de som inte är där. Alltid. Det kommer han att göra. Det kommer jag att göra.

Jag ska nog ringa honom på julafton, och önska god jul.

Klicka för att läsa Stephan Pastis' Pearls Before Swine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar