lördag 23 maj 2009

Varför man laddar ner fulfilmer från thePirateBay

Häromdagen beställde jag Säsong 1 av den fantastiska TV-serien, the Big Bang Theory från Amazon UK. Strålande. Billigt och bra. Lätt värt pengarna, och rakt ner i min brevlåda. Och alla avsnitt på en gång och allt nördigt extramaterial jag inte kommer att se, men som jag ändå vill ha när jag betalar pengar. Och en riktig låda. Och ett omslag som inte är utskrivet här hemma med tre felstavade rollinnehavares namn.

Och skit.

Det första som mötte mig var en insinuation om att jag är en skurk. En Tjyv. Någon som stjäl. Typen som snattar i videobutiken. "Du skulle aldrig stjäla en bil!"

Vad är det för djävla dumheter? När jag nu faktiskt varit ärlig och duktig och faktiskt betalat för mig och köpt fanskapet, ska jag då behöva mötas av den smörjan? Sånt skit slipper jag när jag laddar ner det från thePirateBay och bränner det själv till tio procent av kostnaden.

Du kan själv se eländet här. Nej, det gör mig inte lojal.

Politiker och aktivister hävdar liberala agendor, upphovsrätt, skaparnas rätt att få betalt eller avsaknaden därav, eller Lag och Ordning eller den genomsnittlige hobbypiratens avsaknad av lust att betala för sig.

Bollocks!

Jag skulle gladeligen betala femtio spänn extra för att slippa reklamen och hoten och de synnerligen osympatiska insinuationerna.

Där har ni, APB och Metronome Home Entertainment och gänget. Ni är fan på min lista tills ni erbjuder mig utgåvor som inte syftar till att ge mig dåligt samvete! Det är ju bara skit också att thePirateBay själva är en hoper osnutna, obildade puckon till skitungar, nazister och ultraliberala spån. Can't live with them, can't live without them. Jag måste alltså sluta se på film. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar