lördag 23 maj 2009

Saker för Tedrickare

Jag kunde inte låta bli. Jag surfade in på en site för billiga auktioner. Det är antagligen genetiskt, eller mänskligt, eller på annat vis någon låg egenskap för vilken jag inte är ansvarig som gör att jag bara måste kolla på loppisar ifall jag kan Göra Ett Klipp. Det kan man aldrig. Nästan. En gång gjorde jag ett, faktiskt, men inte ofta.

Det mest intressanta med den här siten är faktiskt att de inte ens erbjuder en enda vara jag vill ha. Eller, kanske någon, jag menar, alla behöver en hammare, men jag har redan fyra. Fast jag nästan aldrig spikar. Men ändå. Jag gillar hammare. Det är ett verktyg jag förstår. Iallafall. Inga saker jag vill ha. Hur gör de? Hur lyckas man skapa en site som den här, fylla den med prylar, och inte hitta en enda sak som jag skulle vilja äga. Jo, ok, kanske en fyrhjuling och en stor platt-TV, de är undantag. Ja, och hammaren, såklart. Men resten? Det finns faktiskt en hel kategori, betitlad "heminredning". Det du ska få se nedan är autentiska skärdumpar.



Jag frågar mig nu, är detta för fult för tedrickare, eller är det sådant de tycker är fint och kanske en "charmigt kitschig inredningsdetalj"? Finns det någon i hela världen som skulle ta emot en "Söt figur - flicka som leker i trädgården." om den så var inslagen i tusenlappar och hade 24-karats guldsnöre?

Nej, säger jag. Hammaren är det enda åtråvärda objektet. Och det finns gott om skäl till det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar