tisdag 20 april 2010

Jobba gratis åt jobbiga telefonförsäljare? kap 2

Trygg Hansa har visst lite dålig koll, hörrni!

Nyligen fick jag mail från dem, där de tyckte jag skulle ägna fem minuter åt att gratis hjälpa dem med saker de redan borde kunna.

Jag mailade dem och föreslog att de skulle betala rimliga 150 spänn för min tid, men jag har inte fått svar. Däremot har jag fått samma mail, en gång till, minsann!

Vad säger ni? Ska vi prova igen? Rättshaveri är en underskattad hobby, och till skillnad från foto, som kostar skitmycket i trasiga objektiv, är det gratis!!!

Vi gör det, here goes!

"Hej!
Nyligen fick jag ett mail där jag ombads svara på en enkät. Någon ersättning för min tid nämndes dock inte, varför jag föreslog den rimliga summan om 150kr exkl sociala avgifter, baserad på min vanliga timtaxa när jag jobbar. Jag har inte fått något svar, men däremot har jag fått samma uppmaning att svara på enkäten en gång till.

Ni verkar mycket måna om just mina svar, varför aspekten om tillgång och efterfrågan verkar relevant, och taxan har nu därför stigit till 200kr jämt (ex soc). Har vi en deal?

Med vänliga hälsningar
/Tehataren"



Vad tror ni? Har jag större chans att tas på allvar och åtminstone få ett svar än en snöboll har att slå hornen av satan i hans eget hem?

5 kommentarer:

  1. HA HA HA HA, nu fick du mig att apgarva rakt ut igen! Folk tror jag är galen:D
    Ska bli spännande...

    SvaraRadera
  2. jag skulle inte heller svarat på ditt mail om jag jobbade på trygg hansa.

    SvaraRadera
  3. Vore det jag, skulle jag ha svarat:
    "Hej!
    Tack för din förfrågan. Tyvärr har vi inte möjlighet att lämna någon ersättning för enkäter.

    mvh
    Pruttelutten på TryggHansa"

    Att inte svara alls är rätt oproffsigt, även om mitt mail uppenbart är trams.

    Men nej, självklart väntar jag mig inte något svar alls, och min lilla grundirritation återstår:
    Någon förväntar sig att jag ska bjuda en kommersiell organisation på min extremt dyrbara fritid för att de ska kunna tjäna mer pengar. Det funkar inte så i min värld. Vill de ha något av mig, får de betala för det.

    Jag har sällan fem minuter över för att ringa en vän. Varför ska jag då bara donera dem till Trygg Hansa?

    SvaraRadera