torsdag 19 april 2012

Heineken blev sura

Någon har plåtat hundslagsmål för vadslagning i Mongoliet, och i bakgrunden syns Heineken-reklam.

De är sura.

De är SkitSura! Med fog. De vill ju inte lorta ner sitt fina varumärke. De har bland annat lovat att bryta alla förbindelser med organisationer som presenterar deras logga tillsammans med något omoraliskt. Något omoraliskt, utöver att kröka eller ägna sig åt någon av alla de dumheter man bruka ha för sig på fyllan, får vi anta.

Ja. Hur är det egentligen med det där? De säljer ju trots allt öl. Öl blir man full och alkis och fylledum av. Det vet ju alla.

Om man skulle gå ut och bjuda någon rejält nedgången A-lagare på en rejäl flaska Heineken, och sedan plåta honom, och lägga ut bilderna, med något lagom klatschigt.

"Heineken - Because the heavy drinkers should know what they're talkin' about."
eller så.

Vad skulle de tycka om det, tror ni?

Och vem skulle de stämma? Det är ju lite svårt att argumentera emot, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar