tisdag 13 mars 2012

Mitt brev till Styrelsen


I Kapten Stofils anda skickade jag mail till föreningens styrelse och ifrågasatte deras vandalism av min blomma.


Häromdagen lämnade [styrelsemedlem] en lapp på en blomma vi ställt ut i trappen i samband med visningen av min lägenhet. Blomman stod, mycket noggrannt, ur vägen för alla, var välskött och grön och såg trevlig ut.


På lappen hänvisades till bland annat brandsäkerhet och framkomlighet, vilket, med hänsyn till blommans placering, är helt befängt. 


Vi plockade undan lappen inför visningen, och avsåg att idag, måndag återigen ta in blomman, efter visningen. Döm om min förvåning då jag ikväll fann blomman med samtliga blad bortryckta. 


Jag förutsätter att detta gjort av den enda som rimligen kan ha störts av den, nämligen den som satt upp en lapp på temat. 


Maken till infantil skadegörelse trodde jag bara att påverkade tonåringar och barn för små att kunna tala ägnade sig åt. Inte bara är det sällsynt osympatiskt, utan också kriminellt.


Att förstöra andras egendom på det viset står inte ens i närheten av proportioner till det förmodade brottet att försköna en kal trappuppgång inför visning, vilket i övrigt gagnar hela föreningen, om det kan höja priset på lägenheterna.  


Är det styrelsens allmänna policy att godtyckligt förstöra medlemmars egendom, då den återfinns på oönskad plats? Isåfall har styrelsen en och annan polisanmälan att vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar