onsdag 1 juni 2011

Holland. Igen

Japp, onsdag eftermiddag nästa vecka, dagen efter att jag fått nycklarna till min nya lägenhet, är det Åter Till Holland. Igen. Jaja. Jag får väl tröstshoppa dyr sprit. Kanske en Ardbeg 15yr. Vad säger ni? Är det Manligt att gå på flygplatsen och shoppa whisky? Eller en konjak? "Jag är lika manlig som ni Whiskydrickare, men jag är dessutom speciell, och lite mer förfinad och rejält djävla konservativ och ännu snobbigare än ni, så jag köper konjak."


Ja, det får nog bli konjak. Och kanske whisky också? Och sprit? Cigartter? Näääääj, cigarrer, såklart. DET är manligt! Jag ska nog sitta på uteplatsen en kväll snart, själv, till allmän beskådan, med en skvätt konjak i en elegant, dyr kupa och puffa på en fet cigarr. Sätta ribban hos grannarna, liksom. Hinner jag skaffa en rökrock till dess? Kanske den där sidenmorgonrocken jag köpte i Vietnam 2002? hm.

Och gummistövlar, för jag är ju ironisk och Hipp också. Såklart. Förstås. Ironisk. hm.

1 kommentar:

  1. Jag som tidigare kommenterade om whisky vill påpeka att det bästa som finns på flygplatser oftast är vingummi eller om man har tur; laktritspipor. Det är vad jag beställer av min fru då hon är ute och reser.

    SvaraRadera