måndag 1 juni 2009

Varför gör du det du gör?

Tedrickare är lömska människor. De gör inget av det uppenbara skälet. De odlar inte blommor i sin trädgård för att egentligen tycker om blommor. De odlar blommor för att deras tedrickarväninnor ska Oooo:a och Aaaa:a över deras Ljuuuuuuuuuuvliga blommor. De dricker inte te för att de tycker om te. Egentligen. Utan för att de förväntas tycka om te.

De tycker egentligen inte det är särskilt roligt med barn, men de måste liksom säga till väninnorna att deras barn är så ljuuuuuuuuuuuvliga.

Jag cyklar till jobbet på morgonen. Jag har investerat i bra cyklar - en racer och mountainbike. Inga värstingar med det tuffaste av kolfiber, men bra cyklar, som håller för det jag gör med dem.

Jag har bra cykelkläder också. Inte märkesgrejor, men ett par riktiga cykelbyxor, och en bra tröja. Och hjälm och handskar. Man vill ha bra kläder när man cyklar fort, för det är jobbigt med ett segel i form av en fladdrig tröja. Och hjälm och handskar vill man ha för att minimera skadorna om man vurpar.

Varje dag cyklar jag förbi Tedrickare. Kärringar på 30+ som bestämt sig för att cykla till jobbet, vilket i sig är hedervärt, om det inte vore för att deras enda skäl att få göra det är att få köpa dyra, exklusiva cykelkläder. Jag vet vad grejorna kostar. Jag har sett dem, och gått förbi dem i affären. De här kärringarna har kläder som kostar mer än mina cyklar. Ihop. Och de har cyklar från Biltema. Ok, vad är du ute och gör, djävla Tedrickare? Har du blandat ihop Västerbron med Peaks Catwalk? Eller är du ute för att cykla? Prio 1 om du cyklar måste väl ändå vara cykeln?

Du, överutrustade snigel på två hjul som vinglar över hela cykelbanan på Västerbron, DU ÄR FAN PÅ MIN LISTA!!!

Det har framkommit åsikter från folk som inte är Tedrickare, att de faktiskt tycker om te. Jag vill därför påpeka att jag känner flera fina människor, som dricker te, som har vackra hem och som tränar yoga, men som inte är Tedrickare. Människor som, helt naturligt, därför att de råkar vara behäftade med god smak, får fina väggar och luftigt hemma, som verkligen tar vackra bilder, och som är galet snygga av all sin yoga. Och fina människor. Ni är inte Tedrickare, och jag kan berätta det för er muntligen över lunch imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar