tisdag 16 juni 2009

Tedrickarnästa - FIRE IN THE HOLE!!!


Alla vi som sett filmen Starship Troopers minns när någon hittar ett "bug nest" och kastar in ett litet kärnvapen.

Jag har inga kärnvapen. och tedrickarnästet är digitalt, så jag hade fått nukea rejält. Fan.

Men detta var bara det värsta. På facebook såklart. Snart gör jag som Fettlana och dissar det. Hoppar av i farten liksom. En bekant (inte en vän, en bekant, som jag fram till för en liten stund sedan hade högre tankar om) har gått med i en grupp. En grupp med namnet:

"Lev livet, det går inte i repris!
En typiskt Tedrickarfloskel. Fy satan. Den ligger på tio i topp tillsammans med "Carpe Diem - fånga dagen!" (bara Tedrickaren själv är ju bildad nog att kunna uttrycket på Latin, varför det måste översättas!) Bilden här bredvid är gruppens presentationsbild. Några LJUVLIGA rosor, en softad skärpa och man har bara lust att använda alla grova ord på temat Blommor och Bin man kan komma på.

I denna FB-grupp kan man beskåda ett outtömligt galleri av Tanter, 35+*, med Piffiga frisyrer på vilka de lägger en halvtimme varje morgon och ändå ser ut som skit. Det är folk på thailändska stränder, som poserar i solnedgångar, det är folk som pussar sina DJUUUUUUUUUUUUUUUUUVLIGA barn, och det är en veritabel orgie i tomma dumheter!

Här kommer några fina citat, som folk skrivit på gruppens vägg:


  • "Nothing lasts forever, so live it up, drink it down, laugh it of, avoid the bullshit, take chanses, and never have regrets... Because at one point, everything you did, was exactly what you wanted!! ♥" (Ja, på Engelska, eftersom det faller sig så mycket mer naturligt för henne. Och med hjärta.)

  • "Glad att vakna varje morgon och se vad dagen har att dela.Tacksam för familj,vänner och mina kära systrar..Kram alla!!"

  • "Så jävla sant. Nu är det sommar, skit i regnet på med ett par gummistövlaar. Och njut, sommaren är så kort, Lev livet idag"

  • “Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.” (även detta på engelska, utan hjärtan)



Snälla, är det ok med er läsare att jag helt enkelt tar i rejält och skickar hela landet i atomstora bitar till omloppsbana runt avlägsen stjärna? Snälla?

Det gör ont i ögonen. Kanske för att jag försöker klösa ut dem.

ALLA NI I GRUPPEN ÄR PÅ MIN, STÄNDIGT VÄXANDE, DJÄVLA LISTA!!!!!

*Nej, man blir inte tant vid viss ålder, men somliga blir tanter alldeles för tidigt.

2 kommentarer:

  1. Facebook, det är en av de fyra ryttarna i Apokalypsen.

    SvaraRadera
  2. Död, Svält, Krig, Farsoter och Facebook. Dom är visst fem. Jag sa fel.

    SvaraRadera