lördag 23 juni 2012

Saluhall?


Vad är det som är så svårt med ekonomi? Om något ska byggas, måste det betalas - om inte av de som tjänar pengar på det, så av skattebetalarna.

Varför får jag en så tydlig bild av övervintrad rödvinsvänster när jag läser det här? Jag ser framför mig en kvinna i min föräldrageneration, gift med någon som har gott om pengar och följdaktligen råd att vara vänsterpartist. En människa i skitdyra linnedräkter och bohemiska halsdukar som har torkade blommor i sin skärgårdsidylliska sommarstuga och målar skärgårdsmotiv som ställs ut på skärgårdskaféet och köps av andra kulturkoftor.

Fatta. Någon måste pröjsa, och jag har inte lust, bara för att du inte vill ha en "kommersiell galleria" utan en rustik saluhall för Krabbofix säljer nästan färsk fisk ingen utom du har råd med, med ett leende och lindar in den i tjockt papper.

posted from Bloggeroid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar