söndag 17 juni 2012

Kära frkn Anonym Hjärndöd Djävla Babianrövsskalle,

Det tycks mig som om någon slitit huvudet av ditt intellekt och givit mig fullt tillträde att pissa ner i hålet. Så satans korkad, dum och bakom som du tycks vara trodde jag per automatik innebar att man inte kunde författa sammanhängande meningar i skriven text, men se, det var tydligen fel. Hur djävla dum i huvudet måste man bli innan man så fatalt kan misslyckas att läsa innantill och förstå sin plats i tillvaron* som du gjort?

Du har misslyckats. Du är misslyckad. Du är en rutten djävla bajskorv i slutet av mänsklighetens tarm. Du är inte värdig att vara masken som försöker stjäla näringen i min mat efter att jag förtärt den. 

Du tycks vara lite av en känslomänniska och alltså börjar jag med att uttrycka mig i termer av känslor. 
Vidare:

Du har helt missuppfattat hela diskussionen kring dina egna åsikter om min existens och din rätt att sprida den dynga du menar påminner om objektiva uppfattningar här. Jag VET att mitt ex bara är sådär förtjust i mig. Hon har naturligtvis all rätt att tycka vad hon vill om mig. Hon har all rätt att grunda de åsikterna på vad hon vill. Det kan vara sanningar, hittepå, eller den subjektiva gråzonen däremellan. I vissa delar kan jag kanske till och med ge henne lite rätt. Jag läser inte hennes blogg, så jag vet inte riktigt vad du grundar ditt vansinne i denna fråga på, men eftersom somliga omkring mig läser bloggen (nej, inte min sambo!) vet jag att det står en hel del där som helt enkelt bara inte är sant. En del av det är bisarra tolkningar av en verklighet, men inte vad vi i dagligt tal kallar sant. Det vore lite som att framhäva fördelarna man i Sudan har av att slippa USA:s ökande problem med fetma. 

Jag vet vad jag sagt till henne, när hur och varför. DU är en djävla nolla som läser det hon skriver. Det får ju vara upp till dig att göra det, men, givet allt ovan, vem i helvete är DU? Vem FAN TROR DU ATT DU ÄR när du kommer och berättar för mig vad jag gjort eller inte gjort med svårt förståndshandikappade lätt psykotiska antydningar? I vilken djävla verklighet tror du att du lever när du menar dig ha rätt att ha åsikter om mig? Hon kan få ha åsikter, och hon kan få framföra dem till mig, så kan vi diskutera det, och kanske till och med reda ut ett eller annat missförstånd, men du?

Hur djävla sorglig är man om man måste läsa en människas blogg, och sedan leta reda på hennes ex och som anonym kommentera HANS blogg och försöka antyda att han och hans sambo är ond? Kan du fatta vilket djävla skämt du är? Kan du inte bara kolla på fotboll eller något? Vi snackar om en obekants exmakes nya sambo. Det är ju fan värre än "min kusins mammas dagiskompis berättade att..."

Vet du vem jag är? Har du mitt namn och telefonnummer? Du verkar ha ett stort behov av att berätta för mig hur illa du tycker om vad jag gjort. Ring mig gärna så ska jag berätta för dig vad jag tycker om dig, och när jag är klar med dig, och har släpat ut dig i ljuset och hållit upp dig framför en verbal spegel, kommer det inte att gå att moppa upp de värdelösa spillrorna av din sorgliga existens från den dyngpöl du lever i.

Det här är att betrakta som slutreplik i debatten om mina eventuella oförrätter under mitt tidigare äktenskap vad gäller den här bloggen. Vill du ha mer sagt, lyft luren.
Om du inte nu förstår att själv HÅLLA KÄFT kommer jag bara att radera dina kommentarer, för de har inget här att göra.

Begrips? (Ja, det är en retorisk fråga. Svarar du med en kommerntar raderar jag den)


* ... längst in bakom den pisstinkande geggan på en offentlig toalett i Kievs tunnelbana

7 kommentarer:

  1. Men. Oj. Hur mår du? /Wiwi på Söder

    SvaraRadera
  2. Tack Wiwi.
    Jag mår utmärkt. All galla är ju ute.

    SvaraRadera
  3. om "frkn" betyder fröken vill jag bara påpeka att jag är man.

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag hade ju sagt att jag skulle radera alla de där kommentarerna, men det här blev för bra ändå. Alltså:

    Och jag vill bara påpeka att jag kunde inte bry mig mindre om du var en marsian.
    Om du inte vet vad "frkn" betyder, kanske du borde överväga att jobba på din bildning, istället för att trolla i oskyldigt folks bloggar.

    Jag är frestad att försöka göra något roligt av att du kallar dig man också, men, nej. Det får vara till en annan gång.

    SvaraRadera
  5. Jag måste bara påpeka att (apropå bildning) att avsluta en mening med "Alltså:" och påbörja nästa med ett "Och" är väldigt långtifrån korrekt svenska.

    Något som också fick mig att skratta högt var orden "frestad" "man" och "oskyldig". Bäst hittills!

    Med soliga hälsningar Eva-Karin

    SvaraRadera
  6. Eva-Karin, så trevligt att jag kan få dig att skratta. Tyvärr har du fel i sak.

    Första stycket i min kommentar är att betrakta som en liten prolog och förklaring till att kommentaren alls finns, därav "Alltså: " för att markera att den riktiga kommentaren kommer börjar därefter.

    Den riktiga kommentaren som sedan följer är en parafras på kommentaren jag svarar på:
    "om "frkn" betyder fröken vill jag bara påpeka att jag är man."
    och jag inleder mitt svar med samma formulering som andra satsen i kommentaren jag svarar på.
    "... och jag vill bara...".
    Kanske borde jag ha börjat den med tre punkter.

    SvaraRadera
  7. För den petige:
    "kommer börjar" ska naturligtvis vara bara det ena av de två orden.

    SvaraRadera