onsdag 7 september 2011

Trött?

Halvtaskig sömn inatt.
Väckarklockan 05.15.
Klivet ut genom porten förtiofem minuter senare, rakt ut i mörker, blåst och regn. Hej September. Godmorgon
Inse halvvägs till jobbet att jag glömt lunchen. Såklart. Och mackan.
Framme en halvtimme senare. Klockan 6 har folk tydligen ännu inte hunnit korka igen vägarna.
Kaffe på jobbet.
Yttreligare förtiofem minuter senare inser jag är pisstrött. Svårtattkoncentreramigtrött. Och jag ska inte gå hem förrän om nästan tolv timmar. Minus en kvart.
Jag ska förvisso ta en långlunch på tre timmar, från lite i ett, men den kommer att innefatta en dålig, dyr mat ur plastburk med plastbestick på tåget. Och varför tog jag inte med kamera när jag skulle in till stan. Djävla.

Jag fick iallafall prata med N på vägen till jobbet. Vi förstår varandra. Sol är det man lever för. Det här är bara en transportsträcka mot nästa sommar, en del av det slöseri med tre fjärdedelar av livet som inte är sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar