fredag 2 september 2011

Härlig lågstadievisk-klubb bland Flickorna på fejjan

Ja, jag tänkte väl det.
När jag sett motsvarande obegripliga statusuppdatering på tre kvinnliga bekanta på fejjan, med en siffra och en minutangivelse, kände jag igen mönstret. För något åt sedan skulle man som kvinna skriva vilken färg man hade på BH:n, och man skulle berätta för alla KVINNLIGA vänner att de skulle göra likadant, kedjebrevstyle, man fick absolut inte säga något till någon kille.

Heja.
Jättebra.
Ja, men då vet jag nu att Bröstcancer är viktigt.

TV-serien HIPP HIPP hade ett stående inslag med ett korsord på radio, som var baserat på ofantligt, bisarrt långsökta associationer.
Det här är om möjligt ännu dummare.

Hörrni, tjejer, som håller på med de här djävla dumheterna, ska vi ta och uppmärksamma prostatacancer på motsvarande sätt? Ni kan kyssa min!

3 kommentarer:

  1. Jag vet. Exkludering är och förblir ett nöje för töntar.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så.. Dumt! Skriv ut din skostorlek utan att berätta varför för att öka medvetenheten (!?!) om bröstcancer.
    ..eeeh..?

    SvaraRadera