måndag 12 september 2011

Du får nog inte ligga så ofta, va?

En man i 50-årsåldern, databas"expert" som inte är mycket till expert, berättade lite stolt tidigare idag att han blivit utlånad till annan avdelning efter att han blivit ovän med chefen. En av de viktigaste faktorerna, om jag förstod det hela rätt, var att hon var en ung tjej, och krävde saker av honom. Han har en ring på fingret, men den tror jag han köpt själv i en tuggummiapparat, för han står nog inte längst fram i kön när det är dags att välja flickvän, kan man väl säga. Han är dessutom erkänt inkompetent, så det är en smula märkligt när han menar att det skulle vara hennes fel att han har samarbetssvårigheter... Lite roligt, särskilt med tanke på en kolumn i SvD idag.

6 kommentarer:

  1. Jaha, så det är fritt fram att förakta alla som inte är lika underbart perfekta som du? Om man inte har lätt för att få tjejer så är man inget värd. Tråkig människosyn. Har du lärt dig det på feministseminarier?

    SvaraRadera
  2. Nämen, titta. Här vi visst en till som nog inte få ligga. Naturligtvis föraktar jag alla som inte är lika perfekta som jag. Hade du varit en trogen läsare av bloggen, hade du varit väl medveten om vilket onödigt påpekande det var.

    Vidare kan nämnas att mitt inlägg kan tyckas ganska lågt, primitivt och kanske till och med dumt, om man är tillräckligt humorlös för att sitta och vara troll i okända människors bloggar, men vet du, mannen bakom kolumnen jag hänvisar till, han spöar mig med hästlängder när det kommer till dum, primitiv och låg. Där har du en kille jag nog inte skulle bromsa för på motorvägen, för att uttrycka sig bildligt.

    Har du, anonym, något problem med detta? Tillhör du samma kristna kreationistreaktionärer som han? Isåfall ska du ha djävligt klart för dig att du tillhör den här bloggens främsta måltavlor.

    SvaraRadera
  3. Tjipp,
    slog en kik på länken till SvD- kolumnen. Jag har ibland varit kritisk till de yttersta feministfalangerna och deras sätt att resonera.. Men jag blev lite paff när jag läste hans drapa. Tänk om man själv hade haft nåt att skylla livets alla jävligheter på på samma sätt som han Poison-Martinsson.

    SvaraRadera
  4. Jag dissar alla fundamentalister. Utom möjligen tehatare. Om man säger att alla män borde dö, då är man inte rätt på det. Om man är katolsk högerfundamentalist, och säger att kvinnor bör kedjas fast vid spisen och hålla käften, då är man också snett ute.

    Om man inte begriper varför min kollega, som faktiskt är en rätt äcklig gubbe, på många sätt, var ett kräk som menade att det huvudsakliga problemet var att hans chef var en ung tjej, och inte att han själv var en äcklig gubbe, då har man inte heller alla kanoter i hamn, tror jag.

    SvaraRadera
  5. Inte den vassaste kniven i lådan, denne mossige debattör. Hönsen ej hemma, kort sagt.

    SvaraRadera
  6. Anonym, är du samma som ovan, eller en ny anonym?

    Syftar du på mig eller på kolumnförfattaren?

    SvaraRadera