söndag 7 augusti 2011

Ännu mer slut

Hela sommaren, sedan jag flyttade, har jag och Exet lämnat och hämtat barn hos varandra. Vi har alltså träffats ett par, tre gånger i veckan, trots att vi skilt oss. Idag talade vi i telefon om nästa veckas upplägg med barnen hos morföräldrarna, för att dryga ut sommarlovet en vecka extra på landet. Vid samtalets slut sa vi hej då och jag började säga "Vi ses..." men insåg då att jag faktiskt inte vet när vi ses nästa gång. Det kommer att dröja, för barnbytena sker i fortsättningen på dagis. En lämnar och en annan hämtar.

Jag har lovat ta hand om bara lilla sonen med hon går med stora på bio på söndag, iofs, insåg jag just nu, så då kommer jag att träffa henne ändå, men det hör liksom inte hit.

Det är numera ännu mer slut än innan. Det är nog rätt bra, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar