fredag 29 oktober 2010

En UTMANING!

Det har varit homofobidebatt, nazistdebatt, dummamänniskordebatt och debattdebatt. Eller, rätt lite debatt, men jag har sagt vad jag tyckt om Viktiga saker.

Nu tänker jag säga något som kan framstå som mindre viktigt, men nog inte är det.
Jag blev "utmanad"* av Kattmamman.

4 tv-program jag ser
Lost
The Big Bang Theory
Ja, det var väl det. Fast jag ser dem från köpta DVD-lådor

4 saker jag längtar efter
sommar
hotellfrukost
en hel natts sömn tills jag vaknar av mig själv
Första gången sönerna är ute och rumlar hela natten, så att ovanstående kan infrias

4 saker på önskelistan (inte nödvändigtvis i ordning)
sommar
Skitmycket pengar
Bredare axlar än midja
En motorcykel

4 saker jag avskyr (Nu blev det svårt)
Tedrickare som prisar hösten, tänder doftljus och Kryper Upp i Soffan Med En Bok
Tedrickare oavsett årstid
Snorungar i pimpade bilar som tror att de kan gena genom min bil för att komma framåt i kön, och inte tvekar att försöka köra ända upp i min tarm
Dummoderater
Kommunister
Folk som berättar för mig att man ska välja en viss typ av husdjur för att de har personlighet
Folk som tycker om att berätta hur mycket något kostade, om det var dyrt
Folk som menar att lösningen på mina problem är att köpa nya saker, men inte är villiga att förse mig med medlen att göra så
Folk som menar att lösningen på problemen är att köpa nya saker
Folk som inte förstår sin del i problem i allmänhet
vinter
höst
vår
Det faktum att det inte lönar sig för mig, ens som ensam, att ta tåget
Att det lönar sig för mig, ensam att ta flyget
Att jag inte är diktator i en bananrepublik
Att jag bor i ett land som har höst, vinter och vår
Att min server strejkar
Att jag inte har något att ersätta den med.
Att ovanstående innebär en massa jobb jag inte har tid med.
Att jag inte har tid
Att alla är så negativa jämt
Att jag har huvudvärk

[uppdatering]
Att det faktiskt finns folk som orkar argumentera om ifall man bör ha Windows, Mac eller Linux och dessutom gör det på allvar och tycker att alla som gör fel är idioter.

[mer uppdatering]
Att det finns folk som så totalt saknar förmågan att använda en spegel att de skaffar vildvuxet skägg, fast deras ansiktsbehåring är på nivån för en normalutvecklad tolvåring.

Det var ungefär fyra.








* Utmanad? Är det inte lite starkt när någon ber en anteckna nonsens?

2 kommentarer:

  1. The Big Bang Theory är för övrigt bland det bästa som gjorts på TV! Enligt min åsikt... :)

    SvaraRadera
  2. Härlig och vederkvickande avskylista!

    SvaraRadera