tisdag 2 mars 2010

Vi i Villa - Ickesvaret

Nyligen spekulerade jag över mina chanser att slippa reklambladet "Vi i Villa"

Igår kom så svaret på mitt sura mail. Gissa om de har ett djävligt omständligt sätt att säga "Skit ner dig, djävla ensamdjävel som inte är tillräckligt många för att vi ska bry oss!"

"Hej,

Tidningen Vi i Villa är en Bonnierägd gratistidning som går ut till samtliga villa- och jordbrukshushåll i Sverige. Dock inte till fritidshus och box adress. Tidningen distribueras oadresserad av Posten tillsammans med gruppreklam. Tidningen får du automatiskt när du är mantalsskriven på adressen. Om du inte längre vill ha tidningen måste vi därför be er kontakta ert lokala postkontor. Vi i Villa styr inte själva över distributionen.

Vänliga hälsningar

Vi i Villa
"

Hörrni, djävla sopor (pun intended): Jag har en idé. Vad sägs om att NI hör av er till posten, och säger till dem att för helvete skärpa sig. Det är era djävla sopor som jag så aldrig bett om. Jag ska inte behöver göra ett skit för att slippa dem. SÄRSKILT ska jag inte behöva ha att göra med "de Sinnesslöas Riksförbund" eller, som de också kallas, posten ODR, eller vad de heter.

Ok, här är ett tunt och vagt litet skrik från ett av stråna på rotnivå i den djävla gräsmatta ni betraktar som era undersåtar:

JAG PISSAR PÅ ER DJÄVLA TIDNING OCKSÅ!!!

Undrar om jag ska göra det bokstavligen, ta en bild och skicka dem? Tillsammans med det mer påtagliga fysiska resultatet?

3 kommentarer:

  1. Det där får mig att tänka på tanläkaren som gör en liknade sak.
    Skickar en tid, man inte bett om och inte vill ha, har fräckheten att debitera uteblivet besök...WTF?!

    SvaraRadera
  2. Ska man vara noggrann borde du ju egentligen få publikationen "Vi i Radhus".

    SvaraRadera
  3. Huskatt:
    Att förmedla en ej beställd vara och sedan kräva betalt för den är kriminellt. Somliga tvivelaktiga säljare av musik och böcker gör på det viset.

    30+:
    Helt riktigt. De har ju inte ens koll på det där. Tidningen går ju, som de själva påpekar till "villa- och jordbrukshushåll i Sverige".

    Men jag bor ju inte i villa. Jag bor i radhus.

    Nu djävlar kör vi detta en rond till!

    Tack!

    SvaraRadera