onsdag 24 februari 2010

Tehataren testar telecombranschens kundtjänst

Häromdagen kunde man läsa i DN om telekombolagens usla kundtjänst.

Jag fick omedelbart chansen att testa när detta inträffade:

Sent på kvällen ringde en kille på dörren. Han hade en pärm och en jacka med ComHem:s logga. Han presenterade sig och sa att han var där för att jag ju bodde i ett område med comhems tjänster.
"Ja" sa jag. "Vill du sälja något?"
"Nja, jag undrar vilka tjänster du har idag?" (som om han inte visste det)
"Jag är inte intresserad av att diskutera det med dig nu. Jag ringer er om jag vill ha något."
"Ja, men..."
"Jag vill inte ens prata med dig nu. Hej då."
"Jo, men skillnaden är"
*PANG* sa dörren.

Genast tog rättshaveristen Tehataren befälet över mina sinnen och satte sig och skrev ett missnöjt mail till ComHem.

"Hej!
Kan ni vara snälla och lära era dörrknackare vad "Jag vill inte köpa något. Jag är inte intresserad. Jag vill inte diskutera med dig nu." betyder.

Dörrknackare som sätter foten i dörren och vägrar gå sänker ert varumärke som en ankare i dyn.

/Tehataren"


Den uppmärksamme läsaren noterar säkert avsaknaden av artighetsfraser.

Det tog inte en timme innan följande damp ner i min inbox:

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!


Har du namnet på denna dörrknackare? Vill passa på och be som hemskt mycket om ursäkt för beteendet på den personen men skulle vara jätte bra om vi kunde få hans namn.
"
Lite söta särskrivningar, men det kan jag leva med.

Jag förklarade att jag inte hade namnet, men en tidpunkt när han varit på min adress.

Igår fick jag så till slut tillbaka följande:
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!


Jag har nu tagit detta vidare. Än en gång så beklagar vi att detta har hänt. Detta ska självklart inte hända.
"

Om de faktiskt gör något kommer jag nog aldrig att få veta, men deras attityd är faktiskt berömvärd, något den sällan varit hos den organisationen förr. Undrar om de generellt ryckt upp sig?

3 kommentarer:

  1. Och du tror att någon kommer att "ta tag i det där". Hahaha. Det kommer inte hända ett skit.

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis väntar jag mig inte att någon faktiskt GÖR något, som så. Men att överhuvudtaget få ett svar, eller som i detta fallet två, är mycket imponerande givet branschen. Det jag hade väntat mig var att inte ens få höra pip tillbaka. Och, om jag fick pip, få höra att det var ju bara någon som ville hjälpa mig med min tv.

    Det begriper välan jag också att han gjorde precis som han fått lära sig på sin säljkurs!

    SvaraRadera
  3. Jag blir lite impad här, shit, dom till och med svarade :D
    (Och det är så sanslöst roligt att du...bråkar med dom så där :D)

    SvaraRadera