onsdag 3 mars 2010

Mer om direktreklam

Håller jag på att bli en vänsterradikal rättshaverist?

Om man googlar på Vad är direktreklam får man inte så mycket veta vad direktreklam faktiskt är. Man får däremot en massa tips om hur man bäst bär sig åt för att skicka sopor till folk som inte vill ha det. Mest. Men inte bara.

Man hittar nämligen också lite vänsterradikaler som, precis som jag, inte är så förtjusta i grejen. Där tar dock likheterna slut, är jag rädd. Jag har lite svårt att ascociera till formuleringar som "motpol till det kapitalistiska, imperialistiska och globalistiska systemet.". Det tycks dock inte Antikap ha.

Det är lite roligt med de där termerna. Varje politisk politisk inriktning har sitt fikonspråk för att säga "Du är dum som inte tycker som jag." För inte så länge sedan kunde vi se hur det såg ut för nynazisterna i SD. De talar sällan i samma termer, men principen är densamma. De hittar på egna ord som ska få det att låta som om de vet mer om världen än vi andra. I allmänhet vet de inte ens vad de egna orden betyder. Än mindre vet de något om resten av världen som vi andra inte vet.

Politiska extremister, ni är på den berömda Listan...


http://www.info14.com/2010-02-04-antikap_intervjuas_om_deras_kampanj_mot_direktreklam.html

2 kommentarer:

  1. direktreklam är fint.

    radhus kan klassas som "villa", det finns radhus som klassas som brf också.

    SvaraRadera
  2. "Villa" och "Radhus" har inget med ägandeform att göra. Radhus sitter ihop. Därav namnet. Villa är ett fristående hus.

    Jag bor i radhus. Det finns villor som är bostadsrättsföreningar också.

    SvaraRadera